Til hovedinnhold

Hva koster elektrikeren?

Her finner du oversikt over priser og vanlige spørsmål.

PRISINFORMASJON:

Standard timepriser ser du i oversikten nedenfor. Alle priser er oppgitt inklusive merverdiavgift.
Minstetid er 1 time. Arbeid over dette avrundes opp til nærmeste påbegynte halve time og omfatter all tid som er nødvendig for gjennomføring av oppdraget, herunder reisetid og utarbeidelse av dokumentasjon.
Mindre prosjektering som utføres av prosjektleder i forbindelse med oppdraget er normalt inkludert. Dersom arbeidene krever omfattende prosjektering, vil du som kunde bli informert om dette på forhånd. Timesprisen for slikt prosjekteringsarbeid ses av prislisten (se «Timepris ingeniør/prosjektleder..»).
For behandling av tilsynsrapporter (avvik fra DLE - Det Lokale Eltilsyn) og arbeider som er meldingspliktige til netteier tilkommer et dokumentasjonsgebyr iht. prislisten
Eventuelle andre priser gjelder kun etter avtale.

PRISER NOK INKL. MVA

  • Timepris elektriker dagtid : KR. 1.240,- pr. time.

  • Timepris lærling dagtid : KR. 800,- pr. time.

  • Utarbeiding samsvarserklæring : KR. 315,-

  • Timepris elektriker, kveld/natt/helg/helligdag : KR. 2.220,- pr. time.

  • Oppmøte elektriker kveld/natt/helg/helligdag : KR. 5.000,- pr. oppmøte

  • Saksbehandling meldepliktige anlegg : KR. 1.500,-

  • Saksbehandling tilsynsrapport fra netteier : KR. 625,-

  • Utstede kopi av dokumentasjon for el.anlegg : KR. 1.300,-

  • Timepris tekniker dagtid : KR. 1.500,-

  • Timepris ingeniør/prosjektleder : KR. 1.600,-

  • Kjøring t/r er oppdelt i soner, og kommer i tillegg.

VANLIGE SPØRSMÅL

  • Må jeg betale for tiden elektrikeren bruker på å kjøre til meg?
    Ja, du betaler for all tidsbruk som er en nødvendig del av oppdraget
    Minstetid er 1 time, og man faktureres for hver påbegynte halvtime.

  • Dersom elektrikeren har med seg en lærling, må jeg betale for lærlingen?
    Ja, du betaler for den tiden lærlingen arbeider. Dersom jobben krever det, eller er av et slikt omfang at det er hensiktsmessig å være to eller flere personer, så betaler du for den tidsbruk som er nødvendig for å utføre oppdraget - også lærlingens reisetid

  • Har elektrikeren med seg alle varer/materialer han trenger til jobben?
    De materialene vi vanligvis bruker (standard materiell) har vi i bilen, men det kan være utstyr vi ikke har, og som må hentes hos grossist, eller bestilles på forhånd.
    Tiden vi evt. bruker på å hente varer som på forhånd ikke er bestilt, vil bli fakturert.

  • Hva koster varene/materialene dere leverer?
    Prisen du betaler hos oss er konkurransedyktig med en hvilket som helst installatørbedrift som selger direkte til privatpersoner.
    Dersom du ønsker pris på en spesifikk vare, er det bare å ta kontakt med oss.

  • Kan jeg kjøpe varer/materialene selv?
    Ja, men det må kunne vises samsvarserklæring for de aktuelle varene/materialene. Alt du skaffer selv må være godkjent for formålet og omgivelsene der det skal plasseres.
    Vi installerer ikke utstyr som ikke oppfyller gjeldende regelverk. Evt. reklamasjoner på defekt eller feil utstyr, må du selv rette til butikken der du kjøpte det.
    Dersom vi må bistå med demontering/remontering av varer som ikke er kjøpt hos oss, vil dette bli fakturert deg som kunde. Vi dekker ikke kostnader forbundet med utstyr som vi ikke har levert.

  • Gir dere garanti?
    Eventuell garanti på utstyr som vi leverer gis av produsenten. Dersom du vil benytte deg av garantien på utstyr som vi har levert, hjelper vi deg med å få dekket nytt utstyr, samt arbeidet med å demontere/remontere dette.
    For øvrig har du som privatperson reklamasjonsrett iht. Lov om håndverkertjenester. Vi garanterer at elektroinstallasjonen vi leverer, bygges iht. gjeldende regelverk.

  • Kan jeg be om pris på forhånd?
    Mindre servicearbeid utføres normalt etter medgått tid og materiell.
    Ved større jobber, hvor omfanget av arbeidene er oversiktlige, kan vi gi pristilbud eller et prisoverslag.

    Det kan da være behov for en befaring i forkant for å kunne gi en mest mulig korrekt pris.

  • Må jeg betale for befaringer?
    Befaringer er normalt gratis, så lenge jobben ikke allerede er påbegynt.
    Øvrig tidsbruk som er nødvendig for å få ferdig oppdraget vil bli fakturert deg.

  • Hvis jeg har bestilt elektriker, kan jeg avbestille?
    Det går fint å avbestille kostnadsfritt, men vi ønsker beskjed pr. telefon i vår åpningstid, senest 2 virkedager før den avtalte oppstartsdato.
    Dette slik at elektrikeren rekker å avtale andre oppdrag. Oppdrag som avbestilles senere enn 2 virkedager før oppstart, faktureres med avbestillingsgebyr på kr. 1.200,-

  • Får jeg papirfaktura?
    Vi sender normalt faktura som e-post (PDF) eller elektronisk som EHF.
    Vi kan sende papirfaktura, men da vil det gå noen dager fra faktura er sendt til du mottar den.
    Betalingsfristen vil være fra den dato den blir skrevet ut hos oss.

  • Hvor lang forfall er det på fakturaen?
    Forfall er 10 dager fra dato for fakturering. På større oppdrag kan det avtales andre frister.

  • Får jeg dokumentasjon på det som er levert?
    Ja, vi leverer alltid dokumentasjon iht. lovverket der dette kreves. Dokumentasjon vil normalt bli sendt sammen med faktura, og/eller lastet opp på boligmappa.no